Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

Συγκίνηση και αποθέωση στη γιορτή για τον Γκάλη

«Τι την έκανε την μπάλα ο 'Θεός';» αναρωτήθηκε ο κόσμος και ο Νίκος Γκάλης δεν άφησε το ερώτημα αναπάντητο...

Θεσσαλονίκη
Καταφέρνοντας με δυσκολία να κρατήσει τα δάκρυά του, ο Νίκος Γκάλης έκανε την εμφάνισή του στο παρκέ του «Αλεξάδρειου Μέλαθρου», την ώρα που οι οπαδοί του Άρη, οι πρώην συμπαίκτες και αντίπαλοί του τον υποδέχθηκαν όρθιοι, αποθεώνοντας τον κορυφαίο Έλληνα αθλητή, ο οποίος άλλαξε την ιστορία του ελληνικού μπάσκετ και αθλητισμού.

«Τι την έκανε την μπάλα ο 'Θεός';» αναρωτήθηκε ο κόσμος στη συνέχεια και ο «Θεός» τους, Νίκος Γκάλης δεν τους χάλασε χατίρι και έκανε μερικά ζογκλερικά έχοντας την πορτοκαλί μπάλα στα χέρια του.

28 φωτογραφίες


Ο θρύλος του ελληνικού μπάσκετ «απάντησε» στην αποθέωση με χαμόγελα και φιλιά προς όλους και στη συνέχεια δήλωσε: «Σας αγαπάω πολύ. Εδώ είναι το σπίτι μου και αυτή (σ.σ. δείχνοντας τον κόσμο) η οικογένειά μου. Είμαι πολύ συγκινημένος. Νιώθω για πρώτη φορά έτσι μετά τη γέννηση της κόρης μου.

»Δεν υπάρχει μεγαλύτερη τιμή για έναν αθλητή να τον τιμά η αγαπημένη του ομάδα. Δεν μπορεί να διακριθεί κανείς μόνος του, θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους συμπαίκτες, τους προπονητές μου, διοικούντες, τον κόσμο».

Στη συνέχεια ο Γκάλης χαιρέτησε τους υψηλούς προσκεκλημένους της εκδήλωσης, ξένους και Έλληνες παλαίμαχους παίκτες, έναν -έναν τους παίκτες της Λιμόζ, του Άρη, αγκαλιάστηκε θερμά με τον Παναγιώτη Γιαννάκη, ενώ μοίρασε πάσες στον Νίκο Φιλίππου και τον Παναγιώτη Γιαννάκη, οι οποίοι μπήκαν στο παρκέ, προσπαθώντας να τον πείσουν να κάνει ένα σουτ.

Έκανε το τζάμπολ του φιλικού αγώνα ανάμεσα στον Αρη και τη Λιμόζ και πήρε θέση στα επίσημα του Αλεξανδρείου δίπλα την κόρη του, Στέλλα και τη σύζυγό του Ελένη, οι οποίες λίγα λεπτά νωρίτερα είχαν σπεύσει δίπλα του στο παρκέ.

Αναλυτικά, αυτοί ήτανε οι: Αλεξάντερ Βολκόφ, Στόγιαν Βράνκοβιτς, Τζόρντι Βιγιακαμπάκα, Ντίνο Ράτζα, Οντι Νόρις, Ντορόν Τζάμσι, Ζέλικο Ομπράντοβιτς, Μπάνε Πρέλεβιτς, Τζον Κόρφας, Παναγιώτης Φασούλας, Νίκος Σταυρόπουλος, Λευτέρης Κακιούσης, Γιώργος Σιγάλας, Μέμος Ιωάννου, Αργύρης Καμπούρης, Νίκος Λινάρδος, Μιχάλης Ρωμανίδης, Βασίλης Λυπηρίδης, Μιχαήλ Μισούνοφ, Ντέιβιντ Στεργάκος, Στηβ Γιατζόγλου, Λάζαρος Λέσιτς, Γιάννης Ιωαννίδης, Ντίνος Αγγελίδης, Γιάννης Δόξογλου, Βαγγέλης Βουρτζούμης, Νίκος Τσαχτάνης, Χάρης Παπαγεωργίου, Μιχάλης Γιαννουζάκος, Μάνθος Κατσούλης, Δημήτρης Κοκολάκης, Μηνάς Τουκμενίδης, Πέτρος Σταμάτης

Στα επίσημα του Αλεξανδρείου βρέθηκαν οι διοικούντες την ΚΑΕ Αρης, παλιοί παράγοντες των «κίτρινων», πολιτικοί φορείς, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης.

«Nick Galis Hall»


Την ονομασία της σάλας του Αλεξανδρείου σε «Νίκος Γκάλης» ανακοίνωσε, ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αθλητισμού και Πολιτισμού, Γιάννης Ιωαννίδης (σ.σ. αποδοκιμάστηκε αρχικά όταν ανήγγειλε πως θα διαβάσει το σχετικό μήνυμα από τον πρωθυπουργό).

Ακολούθησε η σχετική αποκάλυψη με την αποτύπωση του ονόματος του κορυφαίου Ελληνα αθλητή στο παρκέ του γηπέδου (Nick Galis Hall) και η ύψωση της φανέλας με το νούμερο 6, που φορούσε στον Αρη, στο ταβάνι του Αλεξανδρείου.

*Ο αρχηγός του Αρη, Αντώνης Ασημακόπουλος, έδωσε τη φανέλα με το νούμερο έξι σε κάδρο στον Νίκο Γκάλη, προσκυνώντας τον. Ολη η ομάδα, δε, των «κίτρινων» φορούσε τη στιγμή του δώρου την ίδια φανέλα

*Ασημένιο γλυπτό, με μπάλα να γυρνά σε δάκτυλο, έδωσε στον Νίκο Γκάλη ο πρόεδρος της ΚΑΕ Αρης, Λευτέρης Αρβανίτης, λέγοντας ελάχιστα νωρίτερα: «Μια πληγή που αιμορραγούσε, από τη στιγμή που ανακοίνωσε ο Γκάλης την αποχώρησή του από την ενεργό δράση, έπρεπε να κλείσει και απόψε κλείνει. Οφείλω να ζητήσω δημόσια συγγνώμη από τον Γκάλη γιατί έπρεπε να περάσουν 18 χρόνια για να γίνει το αυτονόητο. Νίκο, εδώ είναι το σπίτι σου. Στο μυαλό και στις καρδιές μας θα είσαι εδώ.»

*Τον Νίκο Γκάλη τίμησε με πλακέτα, μετά το φιλικό, η Λιμόζ

* Η φιλαρμονική ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης «έντυσε» με τη μουσική της τη γιορτή

Τι είπαν για τον Γκάλη


Λίγο πριν την εμφάνιση του Γκάλη στο παρκέ, πρώην συμπαίκτες και αντίπαλοι, μίλησαν για τον πρωταγωνιστή της βραδιάς

Παναγιώτης Γιαννάκης:«Εκ μέρους όλων των παιδιών θέλω να πω ότι κάνατε το μπάσκετ ελκυστικό σε όλη την Ευρώπη. Σας ευχαριστούμε πολύ. Νίκο, ευχαριστούμε».

Γιάννης Ιωαννίδης: «Ο Άρης κατάφερε να επιδράσει κοινωνικά στην πόλη. Όλοι έκλειναν τα μαγαζιά τους την Πέμπτη το βράδυ. Εδώ είμαι σαν προπονητής. Δυστυχώς αργήσαμε να τον τιμήσουμε και από τον Άρη και από την πολιτεία».

Μπάνε Πρέλεβιτς: «Σήμερα είναι μια γιορτή και η επίσκεψή μου στο Αλεξάνδρειο είναι ευχάριστη. Ο Νίκος ήταν ασταμάτητος. Οι μεγάλοι παίκτες, μόνο αν βρεθούν σε κακή μέρα δεν έχουν καλή απόδοση. Αλλιώς πως να τους σταματήσεις; Έχω παίξει πολλές φορές αντίπαλός του και δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιον. Με τον Νικ βρισκόμαστε σε εκδηλώσεις. Νομίζω
πως η θέση του είναι στο μπάσκετ και αν βρει κάποιο πόστο θα είναι καλό να προσελκύσει νέα παιδιά στο άθλημα».

Στιβ Γιατζόγλου: «Είναι μέρα που πρέπει να γελάμε! Σήμερα τιμάμε τον δικό μας Μάικλ Τζόρνταν! Ήρθε η ώρα να του πούμε ένα μεγάλο "ευχαριστώ". Για τις ωραίες στιγμές και γιατί ένας μεγάλος σύλλογο σαν τον Άρη σε μια εποχή που έχει προβλήματα κάνει αυτή την εκδήλωση. Όλος αυτός ο κόσμος που βρίσκεται εδώ, είναι η δύναμη του Άρη».

Ηλίας Ζούρος: «Ο Νίκος Γκάλης άλλαξε τη ροή του ελληνικού μπάσκετ. Έγινε το μπάσκετ επαγγελματικό και βρίσκεται 4ο στον κόσμο. Είμαστε εδώ για να τιμήσουμε τον Νίκο Γκάλη».

Λευτέρης Κακιούσης: «Όλοι μας είμαστε κερδισμένοι από την παρουσία του Νίκου Γκάλη στο μπάσκετ και τον ευχαριστούμε πολύ. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω μία στιγμή...».

Ο πρώην πρόεδρος της ΚΑΕ Άρης, Άκης Μιχαηλίδης: «Δεν νομίζω ότι μπορεί να ξαναβγεί Νίκος Γκάλης. Μιλούσε μέσα στο γήπεδο. Κοιτώντας τα video, είχα ξεχάσει τι μπορούσε να κάνει και με τι μεγάλη ευκολία».

Ο πρώην τεχνικός του Αρη Λάζαρο Λέσιτς: «Eίμαι πολύ χαρούμενος που είμαι εδώ. Ήρθα σε μια μεγάλη ομάδα εδώ και γέρασα εδώ. Φάγαμε γλυκό ψωμάκι λόγω του Γκάλη».

Μιχάλης Γιαννουζάκος: «Στις αρχές φορούσε το 7 ο Γκάλης. Όταν μοιράζαμε τις φανέλες μού είπε κατευθείαν πάρ' το και τώρα για αυτό έχει κρεμαστεί η φανέλα με το νούμερο 6, γιατί από τότε άλλαξε και πήρε το 6. Αυτός ήταν ο Νίκος Γκάλης. Μεγάλος».

Στόγιαν Βράνκοβιτς: «Τους αγαπώ όλους! Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ για το Νικ. Έπαιξα μαζί του και απέναντί του. Ήμουν πολύ υπερήφανος που έπαιξα στον Άρη με το Νίκο Γκάλη και τον Παναγιώτη Γκάλη» .

Ζέλικο Ομπράντοβιτς: «Είμαι χαρούμενος που είμαι εδώ. Τιμή μου που με κάλεσαν εδώ. Είναι μεγάλη τιμή να είμαι μέρος αυτής της τεράστιας εκδήλωσης. Τι να πω για τον Γκάλη; Τον αντιμετώπισα ως αντίπαλος και αυτό που προσπαθούσαμε όταν παίζαμε με τον Γκάλη ήταν να τον σταματήσουμε. Ηταν και είναι θεός».

Ντίνος Αγγελίδης: «Είχα την τύχη να έρθω από πολύ νωρίς στον Άρη. Το όνειρο μου έγινε πραγματικότητα με τον καλύτερο τρόπο».

Ντορόν Τζάμσι: «Είναι μεγάλη τιμή μου που είμαι εδώ, η καρδιά μου χτυπάει πολύ δυνατά. Περισσότερο από τον καθένα άξιζε αυτή την τιμή ο Νίκος Γκάλης. Φυσικά και ήταν εξαιρετικός ο Νίκος Γκάλης, προικισμένος. Ποιος άλλος παίκτης σε κάνει να ανατριχιάζεις;» .

Γιώργος Σιγάλας: «Είχα την τύχη από μικρή ηλικία να βρεθώ αντιμέτωπος με τον Νίκο Γκάλη. Είχα την τύχη να μου υπογράψει μια φανέλα μου πριν από μερικούς μήνες, όχι για τους γιους μου, για μένα! Είμαι περήφανος που είμαι μέλος αυτής της παρέας, που ήρθε εδώ για να τον τιμήσει».

Όντι Νόρις: ««Πάντα είχα μεγάλη εκτίμηση στον Νίκο Γκάλη για τα πράγματα που έχει καταφέρει. Του το είπα κιόλας, ότι ονόμασα τον γιο μου Νικ χάρις σε εκείνον. Θα ήθελα πολύ να έχω παίξει μαζί του, θα του έδινα σίγουρα την μπάλα αν θα ήμασταν συμπαίκτες. Άλλαξε το μπάσκετ όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη».

Ντίνο Ράτζα: «Είναι ο άνθρωπος που άλλαξε την ιστορία του ελληνικού μπάσκετ. Σίγουρα, είναι τεράστιος παίκτης. Ήταν ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες του ευρωπαϊκού μπάσκετ. Κανείς δεν είναι σαν τον Ντράζεν Πέτροβιτς, αλλά ήταν εξαιρετικός».

Άκης Κυνηγόπουλος: «Έπρεπε να πολιτογραφεί πολύ γρήγορα και να παίξει στην Εθνική ομάδα. Μου εξέδωσαν ένα διαβατήριο μίας χρήσης κι έτσι ο Γκάλης κατάφερε να παίξει».

Παναγιώτης Φασούλας: «Είμαι σε ένα γήπεδο που έχω περάσει έντονες στιγμές, αγάπης και λύπης. Εύχομαι στον κόσμο του Άρη να ξαναζήσει τέτοιες στιγμές».

Αργύρης Καμπούρης: .«Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Νίκο Γκάλη. Μεγάλος άνθρωπος και μεγάλος αθλητής».

Τζόρντι Βιγιακάμπα: «Για μένα είναι μεγάλη τιμή που είμαι εδώ, ο Νίκος Γκάλης για μένα είναι ένας θρύλος! Σας ευχαριστώ που είμαι εδώ!»

Σάσα Βολκόφ: «Είμαι έτοιμος να παίξω μπροστά σε αυτόν τον υπέροχο κόσμο. Άλλαξε το ευρωπαϊκό και το ελληνικό μπάσκετ ο Νίκος Γκάλης. Είναι τιμή μου που έπαιξα μαζί του. Είναι ο κορυφαίος όλων των εποχών».
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου